Patiënten zijn gewend aan het gebruik van Apps en door het gebruik van de Mijn Tandarts App is de lijn naar de praktijk kort en snel. Dat resulteert zo blijkt uit onze pilot dat patiënten vaker een behandelafspraak inplannen en minder snel hun afspraak vergeten.
Heeft u toch ergens een lege agendaplek, maakt u dan gebruik van de geïntegreerde pushbericht functionaliteit, u stuurt al uw App gebruikers een bericht waarin u de lege agenda plek aanbiedt. Er is dan altijd wel een patiënt die dan van deze plek gebruik wil maken blijkt uit onze pilot.
Door het aanbieden van de Mijn Tandarts App verschijnt een patiënt vaker wel dan niet op de afspraak of verplaatst men tijdig de afspraak, zodat u niet met een lege plek in de agenda komt te zitten. De daling van het aantal zogenaamde no-shows kan wel 50% of meer zijn.
Patiënten ontvangen automatisch twee herinneringen van hun afspraak via de MTA en per mail. We gebruiken dus twee kanalen om de patiënt te bereiken. Overigens kan de gebruiker dit zelf configureren. Concluderend: men kan zelf instellen in de App hoeveel herinneringen men wil krijgen, zodat het niet vervelend of irritant wordt om een herinnering te krijgen.
U zult minder telefoontjes met vragen over geplande afspraken krijgen, waardoor de balie tijd heeft voor andere werkzaamheden.
U kunt nu ook nieuwsberichten plaatsen of foto’s van behandelresultaten laten zien aan uw patiënten. Wanneer u een nieuwsbericht heeft geplaatst krijgt de gebruiker een melding net als bij WhatsApp.
Met het telefoonicoontje naast uw logo in de App zijn de geïntegreerde contact en social media buttons met één klik bereikbaar, verwacht veel meer volgers op Instagram, twitter of likes op Facebook.
Met de reviewmodule spoort u tevreden patiënten aan om een mooie review achter te laten, zodat u ook beter gevonden zult worden op Google (in geval van Google review).
Onze partners
Ook uw praktijk ontlasten en patienten laten genieten?